به مخاطبان بزرگتری اجازه میدهد تا در فرآیند ساخت، توسعه، و مذاکره درباره معنای یک شی یا تصویر شرکت کنند.
(Kaiser and Karyl 2005). معنای یک شی میتواند در دورههای زمانی مختلف و در فرهنگها و زمینههای مختلف متفاوت باشد، اما افرادی که تجربیات فرهنگی مشابهی دارند، معمولاً در مورد اشیاء خاص تفسیرهای مشابهی دارند.
بنابراین، معنای نمادین لباس نه مطلق است و نه راکد، بلکه همیشه در حال گذار است.
این معانی در طول تاریخ به چالش کشیده شده، اصلاح شده یا بازسازی شده است. اگرچه تعدادی از محققان معنای هودی دخترانه را بررسی کردهاند (پرات و رافائلی 1997)
، تحقیقات کمی بر روی روابط میان نمادگرایی مد، سبک و ویژگیهای لباس، هویت مصرفکننده و زمینه موقعیتی متمرکز شده است.
مصرف و تولید نمادین همانطور که در بخش قبل ذکر شد، مانتو چرم دخترانه بسیاری از مطالعات تحقیقاتی نشان میدهند که نحوه درک و مصرف مردم از یک محصول میتواند در فرهنگها، گروههای اجتماعی و موقعیتها متفاوت باشد.
معنای یک محصول ممکن است بسته به نحوه، زمان و مکان استفاده و ارائه محصولات تغییر کند. در بسیاری از موارد، مصرفکنندگان میتوانند معانی مختلفی را به یک محصول نسبت دهند، یا بسته به قصد کاربر و مناسب بودن استفاده، معنا را دستکاری کرده و مجدداً متنی کنند.

علاوه بر تفاوتهای اجتماعی-فرهنگی و موقعیتی، در این مطالعه پیشنهاد کردیم که گونهشناسی محصول ممکن است بر ادراک، وضعیت عاطفی و مشارکت محصول نیز تأثیر بگذارد.
شواهد حکایتی نشان میدهد که برخی از فاکتور فروش محصولات پوشاک نقش نسبتاً مهمتری در رابطه شی-خود/-احساس نسبت به دیگران دارند.
برای مثال، لباسهای عروسی ممکن است دسترسی نمادین به گذشته احساسی پوشنده را آسانتر از بسیاری از انتخابهای لباس دیگر، مانند جوراب و لباس خواب، فراهم کنند (Friese, 2001).
در همین راستا، برخی از مطالعات قبلی تست بارداری با گلاب (به عنوان مثال، رحمان و همکاران، 2009) نشان دادند.
که مصرفکنندگان به احتمال زیاد از محصولات مصرفشده عمومی (یا از نظر اجتماعی قابل مشاهده) برای ساختن و برقراری ارتباط هویت خود استفاده میکنند تا محصولات مصرفشده خصوصی.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.