لازم به ذکر است که شلنگ باد کمپرسور وسیله ای است که برای انتقال هوا از مخزن ذخیره کمپرسور هوا به ابزار یا نازل هوا مورد استفاده استفاده می شود.
شلنگ باد کمپرسور که معمولاً از لاستیک تقویتشده ساخته میشود، معمولاً طوری طراحی میشود که فشارهای زیادی را بدون ترکیدن تحمل کند.
بسته به میزان فشاری که شلنگ باد کمپرسور برای تحمل آن طراحی شده است، بسیاری از شیلنگ ها با تارهای تقویت کننده نایلونی یا فولادی ساخته می شوند.
برخی از شلنگ های باد کمپرسور که برای استفاده در گاراژ یا کارگاه در نظر گرفته شده اند، با یک ترکیب لاستیکی مخصوص پوشانده شده اند که برای مقاومت و مقاومت در برابر روغن طراحی شده است.
این باعث میشود شلنگ باد کمپرسور دوام بیشتری داشته باشد، تمیز کردن آن آسانتر شود و دیگر اجسامی که ممکن است با آنها تماس پیدا کند کمتر کثیف میشود.
کمپرسور هوا بدون کمک شیلنگ کمپرسور باد کمکی نمی کند. شیلنگ معمولاً از طریق یک اتصال سریع به مخزن هوای کمپرسور متصل می شود.
این کوپلینگ فنری به اپراتور این امکان را می دهد که شلنگ باد کمپرسور را به سادگی با کشیدن یک یقه گرد از شیلنگ و فشار دادن شیلنگ به داخل کوپلینگ خارج یا تعویض کند.
پس از ورود یقه آزاد می شود و فنر آن را به جلو می لغزد و به طور موثر شلنگ باد کمپرسور را به مخزن محکم می کند. یک رابط مشابه در انتهای مخالف شلنگ برای اتصال به ابزارهای هوا و نازل های باد استفاده می شود.
در خط تعمیر و نگهداری که برای شیلنگ کمپرسور نیاز است، به غیر از پاک کردن بیرون با یک حوله تمیز، مقدار بسیار کمی وجود دارد.
علت اصلی مشکلات شلنگ باد کمپرسور، خم شدن، گیرکردن یا پیچ خوردن شیلنگ است. این می تواند به بافته داخلی آسیب برساند و منجر به سوراخ شدن و در نتیجه نشتی شود. همچنین باید مراقب بود که با وسایل نقلیه، جکهای هیدرولیک کف و چهارپایههای مغازه چرخدار از روی شیلنگ هوا پا نگذارید.
این نوع آسیب اغلب در مراحل اولیه خرابی به صورت برآمدگی در شیلنگ دیده می شود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.